Autopřepravníky
Přívěs, vozík pro přepravu automobilů. Pro přepravu aut nabízíme tyto specializované přívěsy - auto přepravníky.
S výběrem vozíku Vám rádi poradíme. Pro více informací nás kontaktujte.
Jízdní vlastnosti
Uložení kol:
Autopřepravníky s uložením kol vedle ložné plochy mají nižší těžiště, což výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti. Zároveň to ale znamená, že je autopřepravník širší, než varianta s uložením kol pod ložnou plochou. Proto jsou autopřívěsy s uložením kol pod ložnou plochou rozšířenější.
Brzdy a bezpečnost:
Všechny autopřepravníky jsou brzděné. Brzděný přívěs je šetrnější k vozidlu a zaručuje bezpečnější jízdu. Pro vyšší bezpečnost k autopřepravníkům můžeme dodat i stabilizační přívěsový kloub. Jedná se o speciální typ přívěsového kloubu, s jehož použitím dojde k pevnému spoji mezi tažným vozidlem a přívěsem. Toto spojení zabrání případnému rozkmitání nebo rozvlnění přívěsu za automobilem (například autopřepravník IMOLA nebo DAYTONA LIGHT).
Počet náprav:
Obecně platí – čím vyšší hmotnost nákladu, tím více náprav. Dodáváme jednonápravové, dvounápravové i třínápravové autopřepravníky. Vyšší počet náprav zajišťuje větší stabilitu, lepší tlumení nárazů a lepší rozložení hmotnosti naložených aut.
Hmotnost nákladu:
Největší dopad na jízdní vlastnosti má samozřejmě hmotnost nákladu. S vysokou hmotností se při jízdě výrazně projeví vlastnosti vozíku (viz výše) a stoupá důraz na správné uchycení nákladu. I s těžkým nákladem lze jezdit bezpečně.
Naložení vozidla na autopřepravník
Nájezdy:
Nájezdy autopřepravníku jsou uloženy pod nebo na ložné ploše, případně jsou pevně spojené s přívěsem (varianta kratších nájezdů). Nájezdy jsou převážně hliníkové, případně železné z profilovaného plechu.U skříňového přívěsu FORMULA dodáváme místo nájezdů najížděcí rampu.
Sklopný mechanismus:
Sklopné autopřepravníky mají zlom nad osou kol. Jako pohon obvykle slouží ruční hydraulická pumpa, variantně je možné nabídnout sklápění pomocí hydraulického elektroagregátu.
Kombinace nájezdů a sklápění
Kombinace předchozích řešení nabízí nízký nájezdný úhel – tedy snadné naložení vozidel s velmi nízkou světlou výškou.
Naviják:
K většině autopřepravníků dodáváme i mechanický nebo elektrický naviják. Mechanický naviják je odnímatelný a je možné jej upevnit na levé i pravé straně.
Přeprava automobilů
Typ ložné plochy:
Ložná plocha autopřepravníku je v provedení plato nebo skříň (FORMULA).
Podlaha:
Povrch ložné plochy napomáhá uchycení vozidla na autopřepravníku. Dodáváme protiskluzový plech, voděodolnou překližku nebo hliníkové skládané profily.
Konstrukční rychlost:
Konstrukční rychlost se liší dle typu přívěsu. Naše autopřepravníky jsou konstruovány pro 80 km/h, 100 km/h, nebo 130 km/h.
Uchycení aut na přepravníku
Kotvící oka:
Kotvicí oka jsou zapuštěna přímo v podlaze autopřívěsu, nebo jsou uchycena v bočních podélných profilech.
Rozpěrná tyč, klíny:
Ke všem autopřepravníkům dodáváme stavitelné rozpěrné tyče nebo hliníkové dorazové klíny.
